Friday 31 August 2012

Bidding Girl Part 10

Kepada yang mengikuti blog cik tulip, ikuti sambungannya..maaf lambat sikit sbb lappy ada masalah hard disk dan dihantar utk rawatan selama 4 hari,lps pulih, terus taip n3 ni.lps part ni, cik tulip akan buat last part...

Ashraf terkejut jaga apabila wajahnya disimbah dengan air. Perlahan-lahan matanya dibuka dan ditalakan ke arah wajah yang berbalam-balam dihadapannya. Sejurus pandangannya kembali terang, Ashraf gagahkan tubuhnya untuk bangun berdiri. Dia teringat kembali apa yang telah terjadi malam tadi.
            “Mana wife aku?” Soal Ashraf keras. Pandangannya dihalakan ke arah Roziman. Marahnya bertandang tatkala terpandangkan wajah Roziman. Teringat apa yang pernah Roziman lakukan pada Hannah Irdina dulu dan sekali lagi lelaki itu melakukan perkara yang sama.
            “Patutnya kau fikirkan nasib kau dulu berbanding orang lain.” Kata Roziman sinis. Dia tersenyum mengejek ke arah Ashraf.
            “Jawab soalan aku!” Jerkah Ashraf radang. Marah apabila soalannya dibiar tidak berjawab sedangkan dia sudah terlalu risaukan nasib Hannah Irdina. Bimbang Hannah Irdina diapa-apakan lelaki itu.
            Roziman hanya tergelak kuat tatkala menanggapi radang Ashraf. Sedikit pun dia tidak takut dengan suara kuat Ashraf itu.
            Sementara Ashraf yang semakin naik darah melihatkan reaksi Roziman itu pantas mula mengatur langkah ke arah lelaki itu. Dia tidak betah bila Roziman mempermain-mainkan dirinya begitu, terutama sekali saat dia terlalu bimbangkan Hannah Irdina. Lelaki seperti Roziman memang perlu diajar!.
            Ashraf mara laju ke hadapan Roziman, sejurus tiba dihadapan lelaki itu, tangannya dikepal, wajah Roziman menjadi sasarannya, namun belum sempat penumbuk padunya naik ke wajah Roziman, tubuhnya telah terlebih dahulu jatuh menyembah lantai. Perutnya yang sakit diusap-usap perlahan. Terpinga-pinga Ashraf seketika. Cuma yang kedengaran hanyalah ketawa kuat yang terhambur dari mulut Roziman.
            “Kau lupa yang kau sekarang berada dalam kawasan aku?” Soal Roziman sinis. Dia pantas menaikkan tangannya, memberi isyarat kepada lelaki-lelaki yang berada di situ supaya memegang Ashraf.
            Ashraf pantas berpaling memandang ke arah lelaki-lelaki yang berjalan menghampirinya. Salah seorang daripada lelaki itu juga yang bertanggungjawab menumbuk perutnya sebentar tadi. Tatkala lelaki-lelaki itu menyambar kasar kedua-dua tangannya supaya kembali berdiri, Ashraf cuba melawan, namun dengan keadaan dia yang baru tersedar dari pengsan, ditambah pula dengan kudratnya berseorangan untuk melawan empat lelaki-lelaki itu, dia pasti dia tidak akan berjaya.
            “Mana wife aku?” Sekali lagi Ashraf bertanya kasar. Risau dengan keadaan Hannah Irdina.
            Roziman tersenyum sinis sambil memandang benci wajah Ashraf.
            “Kalau kau nak bini kau selamat, ikut cakap aku.” Kata Roziman.
            “Pergi mampus!” Ashraf meronta lagi supaya terlepas dari pegangan kejap dua orang lelaki di kiri dan kanannya, sementara dua orang lagi bersiap sedia berhampiran Ashraf. Ingin dia menumbuk wajah angkuh Roziman. Andai dia bersendirian bersama Roziman kala itu, sudah pasti wajah lelaki itu pecah dia kerjakan.
            Roziman hanya tersenyum sinis sambil mengangguk kepada salah seorang lelaki yang sedang berdiri dalam keadaan sedia. Mengisyaratkan kepada lelaki itu supaya melakukan sesuatu kepada Ashraf. Dia kemudiannya berjalan meninggalkan Ashraf yang masih dipegang kemas oleh dua orang lelaki suruhannya.
            Ashraf yang tegang dengan tindakan Roziman itu cuba merungkai pegangan di tangannya namun sepantas itu juga lelaki-lelaki itu menumbuk perutnya sehingga dia jatuh terduduk. Belum sempat dia berdiri dan melawan, tubuhnya pula disepak-sepak oleh lelaki-lelaki itu. Dek kerana tidak terlawan dengan jumlah lelaki yang ramai itu, Ashraf akhirnya kalah, dia pengsan tidak sedarkan diri.

“Mana perempuan tu?” Soal tengku Zainal kepada Roziman. Kaca mata hitam yang dipakainya ditanggalkan. Dia memandang tepat ke arah Roziman.
            “Ada dalam kereta.” Jawab Roziman. Pandangannya ditalakan ke arah van yang diparkir di sisi jalan.
            “Suruh orang kau hantar ke tempat ni.” Arah Tengku Zainal sambil menghulurkan sekeping kertas kepada Roziman yang sudah tersenyum.
            “Bayarannya mana tengku?” Soal Roziman dalam senyum yang masih mekar. Sangkanya tadi, Tengku Zainal akan menyerahkan wang terlebih dahulu.
            Tengku Zainal pantas menyeluk poket seluarnya. Seikat wang kertas dikeluarkan lalu dihulurkan kepada Roziman yang sudah tersengih.
            “Cukup?” Soal Tengku Zainal kembali. Wang yang sudah bertukar tangan dikerling sekilas.
            Roziman hanya mempamirkan senyuman manis. Wang yang diberikan Tengku Zainal itu sudah lebih dari mencukupi. Dia tidak berhajat untuk meminta lebih. Bimbang akan disalahtafsir oleh Tengku Zainal. Jika dia mahu terus berurusan dengan Tengku Zainal, tentu sahaja dia perlu menunjukkan impresi yang baik kepada Tengku Zainal supaya pada masa hadapan, Tengku Zainal akan meneruskan ‘urus niaga’ antara mereka.
            “Cukup tengku.” Jawab Roziman kemudiannya.      
            “Nanti saya minta orang saya hantar kat tempat ni.” Sambungnya lembut dan bersopan.
            ‘Bagus.” Kata Tengku Zainal seraya memakai semula cermin mata hitamnya. Cermin kereta diturunkan semula lalu dia mengarahkan pemandunya supaya meninggalkan tempat itu.
            Roziman menghantar pemergian Tengku Zainal dengan senyuman yang masih tersungging dibibirnya. Gembira bukan kepalang dengan upah yang diberikan oleh Tengku Zainal. Memang beruntung besar dia dapat berurusan dengan lelaki kaya itu. Roziman kemudiannya berjalan perlahan-lahan mendekati tempat van diparkir.

Ashraf terjaga saat dia terasa matahari mencucuk-cucuk matanya. Pantas dicelikkan kembali mata yang tertutup. Mindanya kembali memproses apa yang sedang berlaku. Sepantas itu juga ingatannya teraih pada Hannah Irdina.
            Ashraf bingkas bangun dalam terpinga-pinga, dia memandang sekeliling sebelum menyedari yang dia kini sedang berada di hadapan kediaman ibu mertuanya; Jamaliah. Tentu lelaki-lelaki yang membelasahnya menghantarnya pulang semula semasa dia tidak sedarkan diri akibat dibelasah. Tubuhnya masih terasa sakit akibat di pukul lelaki-lelaki itu. Dalam langkah yang masih goyah, Ashraf gagahkan kakinya melangkah masuk ke dalam rumah.
            Sejurus melewati pintu rumah yang terbuka luas, Ashraf dapati Jamaliah masih terbaring tidak sedarkan diri, pantas dia meluru mendapatkan ibu mertuanya itu. Dilihatnya Jamaliah terbaring berhampiran dgn meja yang menempatkan telefon, mungkin sahaja ibu mertuanya itu cuba membuat panggilan ketika penceroboh-penceroboh memecah masuk ke rumah itu.
            Kemudian mata Ashraf tertangkap pula ke arah dua biji telefon bimbit yang tersadai atas meja ruang tamu. Patutlah Hannah Irdina tidak cuba membuat panggilan telefon untuk mendapatkan bantuan, rupa-rupanya telefon bimbit miliknya dan Hannah irdina tertinggal di meja ruang tamu. Ashraf menghela nafas berat.
            Ashraf pantas mencapai telefon di meja itu lalu membuat panggilan kecemasan, dia kemudiannya mengangkat tubuh Jamaliah dan dibaringkan ke atas sofa berkembar tiga, menunggu bantuan tiba. Untuk dia menghantar Jamaliah sendiri bagi mendapatkan rawatan, dia sendiri tidak berdaya. Dia juga tersangat memerlukan bantuan dengan tubuh yang lemah, dia juga memerlukan rawatan.

Hannah Irdina mengerling tubuhnya yang terdedah. Sejurus tersedar dari pengsannya, dia perasan yang dia sedang berada di bilik asing. Satu situasi yang menakutkan dirinya. Bertambah takut lagi apabila beberapa orang lelaki datang lalu memaksanya menukar pakaian. Dia yang takut diapa-apakan, tidak membantah apabila wajah bengis salah seorang dari lelaki itu menjamah matanya. Dek kerana rasa takut yang sarat, Hannah Irdina turutkan sahaja walaupun dia sedar baju yang diberikan kepadanya itu terlalu mendedahkan tubuhnya. Sehelai dress pendek tanpa lengan separas peha. Yang menampung baju seksi itu di tubuhnya hanyalah dua tali nipis yang perlu diikat kemas dilehernya. Sungguh Hannah Irdina rasa malu mengenakan pakaian terdedah seperti itu, namun untuk dia melawan, tidak berani pula dirinya. Bimbang jika nasibnya akan lebih buruk.
            Hannah Irdina terkejut tatkala bilik tempat dia ditempatkan dikuak dari luar. Sesusuk tubuh berdiri di tengah-tengah pintu sambil memandang tubuhnya dari atas ke bawah. Satu pandangan yang membuatkan Hannah Irdina bertambah tidak selesa. Pandangan liar yang membawa suatu makna yang tersirat yang cukup dia fahami. Pantas Hannah Irdina panjatkan doa didalam hati. Dia tidak ingin disentuh oleh lelaki-lelaki lain selain Ashraf. Ya, hanya suaminya itu sahaja yang berhak ke atas tubuhnya. Dan menanggapi pandangan berahi lelaki dihadapannya kala itu membuatkan hatinya bertambah kecut.
            “Keluar!.” Arah lelaki itu tegas.
            Hannah Irdina tersentak. Dengan perasaan takut yang kuat mengepung dada, dia gagahkan kakinya melangkah, membuntuti lelaki yang melemparkan pandangan liar terhadapnya sebentar tadi.
            Tiba di satu bilik lain, tangannya ditarik kasar lalu tubuhnya ditolak kasar supaya masuk ke dalam bilik itu.
            “Cantik dan seksi.” Puji lelaki yang sedang duduk di satu kerusi kayu yang tersedia di situ. Pujian yang lebih kepada sindiran.
            Hannah Irdina diam tidak menjawab. Bukan seorang lelaki yang berada di situ, malah ada lebih dari lima lelaki, dan matanya juga tidak berani dilemparkan kepada kesemua yang ada dalam bilik itu kerana dia sedar setiap mata yang ada sedang merenungnya dengan pandangan jahat, dan hatinya cukup kecut berhadapan dengan semua itu.
            “Aku nak kau buat sesuatu untuk aku.” Kata lelaki itu sambil memandang Hannah Irdina yang menalakan pandangan ke lantai.
            “Kalau kau nak selamat, ikut cakap aku.” Sambung lelaki itu.
            “Tengku nak apa dari saya?” Soal Hannah Irdina tergagap-gagap. Dalam takut-takut itu, terluah juga soalan itu dari bibirnya. Sejujurnya dia memang terlalu ingin tahu bagaimana dia boleh berada di situ. Seingatnya, dia diculik oleh Roziman tetapi bagaimana pula Tengku Zainal yang berada bersamanya ketika itu.
            “banyak yang aku nak dari kau.....kalau kau tak keberatan untuk tunaikan.” Sinis kata-kata tengku Zainal menyapa gegendang telinga Hannah Irdina.
            “tengku nak apa?” Soal Hannah Irdina lagi.
            Tengku Zainal hanya tersenyum sinis.
            “Zul, ambil kertas tadi.” Arah tengku Zainal tanpa mempedulikan soalan Hannah irdina.
            “Kau hanya perlu baca ini sahaja.” Kata Tengku Zainal sambil membaling kertas ditangannya ke kaki Hannah Irdina.
            Hannah Irdina yang terpinga-pinga mengutip kertas di kakinya lalu dibawa ke pandangan matanya.
            “Kau hanya perlu baca ayat yang ada dalam kertas tu sambil berdiri depan kamera tu, aku nak ajar laki kau yang sombong tu, biar dia tahu langit tu tinggi ke rendah.” Ucap Tengku Zainal sinis.
            Dalam teragak-agak, Hannah Irdina penuhi permintaan Tengku Zainal itu. Kerana rasa takut yang mengganggu perasaannya saat itu, dia turutkan apa sahaja permintaan Tengku Zainal.
            “bagus.” Ucap Tengku Zainal sejurus Hannah Irdina melakukan segala suruhannya. Dia menyungging senyum.
            “sekarang kau boleh masuk dalam bilik kau semula.” Sambung lelaki itu sambil mengarahkan salah seorang lelaki tadi membawa Hannah Irdina kembali ke bilik.
            Hannah Irdina hanya menurut.

Ashraf mundar mandir sambil memerhatikan sampul yang tersadai di atas meja di tengah-tengah ruangan sofa. Tuan Aliyes, Puan Yati, Nek Nab dan Jamaliah turut memerhatikan tingkah Ashraf itu. Sampul yang tertulis nama Ashraf itu turut mengundang tanda tanya di benak mereka. Sudah dua hari Hannah Irdina di culik dan mereka masih belum menerima sebarang berita. Laporan polis juga sudah di buat dan polis juga sedang menjalankan siasatan mereka.
            Namun kehadiran sampul yang berisi sesuatu itu seolah-olah membawa khabar baru tentang kehilangan Hannah Irdina. Dan seisi rumah berdebar-debar mahu mengetahui isi kandungan. Lantaran itu Ashraf masih lagi mundar mandir, rasa takut kuat menyelimuti hatinya.Bimbang khabar buruk yang singgah menyapa.
            “Daddy rasa elok kita buka sampul tu segera.” Saran Tuan Aliyes yang sedari tadi hanya memerhatikan perilaku Ashraf. Dalam debar, dia turut ingin tahu.
            “Betul kata daddy tu.” Tambah Puan Yati serius.
            Ashraf hanya memerhatikan kedua-dua ibu bapa itu tanpa berkelip. Memang dia juga mahu lakukan perkara itu, Cuma yang menghalangnya ketika itu hanyalah rasa takutnya. Takut bukan khabar baik yang diterima sebaliknya khabar duka.
            Perlahan-lahan Ashraf membuka sampul yang baru diraih dari atas meja. Sejurus membuka sampul itu, dilihatnya ada sekeping CD di dalamnya, pantas dikeluarkan CD itu dari sampul dan melemparkan pandangan pelik ke arah seisi rumah.
            “Cuba pasang CD tu.” Saran Tuan Aliyes.
            Ashraf hanya menurut arahan Tuan Aliyes tanpa banyak bicara.
            Sejurus Skrin TV dipasang, seluruh rumah terkejut kerana imej Hannah Irdina menyapa mata mereka. Dan yang lebih memeranjatkan ialah baju yang dipakai oleh Hannah Irdina beserta mesej yang disampaikan oleh Hannah Irdina yang berbunyi;
            “Atas permintaan Tengku Zainal, Dina nak sampaikan mesej ni untuk Ashraf. Tengku Zainal pesan, kalau tak mahu Dina diapa-apakan, abang perlu dengar arahan dia. Lima jam sejurus abang dapat mesej ni, Tengku Zainal akan call abang dan aturkan perjanjian. Kalau abang enggan turuti permintaan tengku Zainal, dia akan jual Dina di rumah pelacuran.”
            Mesej pendek dari Hannah Irdina itu cukup memeranjatkan seisi rumah. Ashraf sudah terketar-ketar, antara marah dan risau, kedua-dua rasa itu bergabung menjadi satu. Memang berani betul Tengku Zainal cuba bermain api dengannya. Namun bukan itu yang dia runsingkan kala itu. Yang menjadi kebimbangannya ialah nasib Hannah Irdina. Patutlah isterinya itu dihias begitu, rupa-rupanya Tengku Zainal sudah menyediakan rancangan untuknya.
            Baran dia rasakan saat matanya dijamu dengan keadaan Hannah Irdina yang separuh berbogel itu. Dan rasa marah itu berkumpul menjadi dendam. Jika Tengku Zainal berani bermain api, dia juga tidak akan teragak-agak untuk turut memainkan permainan yang sama. Yang penting dia hanya perlu bijak mengatur perancangan. Biar lelaki itu turut membayar apa yang dia telah lakukan terhadap Hannah Irdina!.
            “Habis sekarang macam mana?” Soal Jamaliah tiba-tiba. Dia juga buntu dalam menemukan penyelesaian kepada perkara itu.
            “Raf ada rancangan,kita tunggu panggilan Tengku Zainal dulu.” Jawab Ashraf penuh yakin. Sedikit sebanyak, dia sudah mampu menebak apa yang sedang dirancangkan oleh tengku Zainal dan dia juga bersedia untuk turut bermain permainan yang diaturkan oleh Tengku Zainal itu. Ashraf tersenyum.

“Apa yang tengku nak?” Soal Ashraf tatkala dia menyambut panggilan dari Tengku Zainal.
            “Apa yang aku nak mudah aje...” Kata Tengku Zainal.
            Dia berhenti seketika sebelum menyambung.
            “Kau kahwin dengan DeAnna.” Sambung Tengku Zainal.
            Sementara Ashraf sudah meleret senyum. Memang dia sudah menjangkakan hal itu. Dan dia juga sudah bersedia untuk sebarang kemungkinan.
            “Saya setuju.” Sambut Ashraf serius.
            Jawapan Ashraf itu membuatkan Tengku Zainal terdiam seketika.
            “Semudah tu kau setuju?” Soal Tengku Zainal pelik.
            “Bukan ke itu yang tengku nak, kalau tidak takkan maruah isteri saya dipertaruhkan. Dan saya nak tengku tahu, saya terima bukan sebab tengku tapi sebab isteri saya dijadikan taruhan. Apa pilihan yang saya ada?” Jawab Ashraf dalam nada serius. Mengembalikan soalan untuk membawa Tengku Zainal berfikir.
            “bagus, sampai juga mesej aku pada kau.” Sinis suara Tengku Zainal menjawab.
            “Apa sahaja yang tengku nak,asalkan isteri saya selamat.” Sambut Ashraf lagi.
            “Rancangan seterusnya, aku akan bagitahu kemudian.” Ujar tengku Zainal lagi seraya mematikan talian.
            Ashraf hanya tersenyum. Sejurus talian dimatikan, dia kemudiannya mendail beberapa nombor. Dia turut membuat panggilan.

“Mana Anna?” Soal Ashraf sambil membuang pandang ke arah wajah Tengku Zainal.
            “Ada dalam kereta.” Jawab Tengku Zainal pendek. Semenjak membuat perjanjian dengan Ashraf sehari lepas, dia terpaksa menurut permintaan lelaki itu untuk berjumpa dengan DeAnna walaupun pada asalnya dia tidak bersetuju, namun apabila Ashraf bertegas mahu berjumpa dengan DeAnna, dia tiada pilihan lain melainkan menurut sahaja.
            “Panggil dia.” Kata Ashraf tegas. Sinar matanya yang liar seolah-olah mengembalikan sikapnya sebelum diijabkabulkan dengan Hannah Irdina.
            Tengku Zainal pantas mengarahkan orangnya untuk memanggil anak gadisnya itu.
            “Anna ikut abang.” Kata Ashraf seraya menarik tangan DeAnna tanpa mempedulikan renungan tajam Tengku Zainal.
            “Kau tak boleh bawa anak aku jauh dari kawasan ni!” Ujar Tengku Zainal tegas.
            Ashraf pantas memberi isyarat mata ke arah DeAnna.
            “Kalau nak abang kahwin dengan Anna, bagitahu ‘bapak’ Anna, Anna akan ikut abang.” Suara Ashraf turut tegas, sengaja dia menekankan perkataan ‘bapak’ itu.
            DeAnna hanya menunduk memandang tanah. Dia sendiri keliru dengan semua yang berlaku. Tatkala Tengku Zainal mengajaknya ke situ awal tadi, dia sendiri tidak tahu atas tujuan apa. Namun apabila tiba ke tempat itu, baru dia tahu, bapanya itu cuba mengaturkan perjumpaan dirinya dengan Ashraf.
            “Pa, tolonglah...” Kata DeAnna lembut. Dia tahu Ashraf tidak mungkin akan melakukan perkara yang tidak elok ke atasnya.

“Abang buat apa ni?!” Soal DeAnna takut-takut. Tatkala matanya menjamah beberapa susuk tubuh lelaki tegap yang sedang menunggu Ashraf di gudang lama itu, hatinya sudah mula kecut.
            “Kalau ‘bapak’ Anna boleh guna cara kotor, abang pun boleh guna cara yang sama.” Jawab Ashraf kasar dan sinis.
            “Apa maksud abang?” Soal DeAnna tidak faham.
            “Papa Anna dah culik isteri abang. Dan kalau dia boleh gunakan cara kotor untuk paksa abang kahwin dengan Anna, abang pun akan gunakan cara kotor untuk pastikan perkara tu tak terjadi.” Jawab Ashraf selamba.
            “Tapi abang bukan jenis yang macam ni.” Kata DeAnna dalam nada mengendur. Takut pula dia dengan tingkah kasar Ashraf. Selama dia kenal dengan Ashraf, lelaki itu tidak pernah sekalipun berbahasa kasar dengannya. Malah semasa diminta bertunang dengannya dahulu pun, Ashraf tidak pernah memberontak.
            “Jenis yang macam mana?, Jenis yang jahat macam yang Anna nampak sekarang?” Soal Ashraf sinis.
            “Abang lelaki baik....” Kata DeAnna lambat-lambat.
            “Lelaki baik sebelum keluarga Anna jadikan abang lelaki jahat.” Sinis jawapan Ashraf. Masih dia teringat sewaktu dia belum bergelar tunangan DeAnna, memang dia lelaki baik, lelaki yang menurut semuanya. Namun Tengku Zainal yang telah menjadikan dia lelaki liar. Dek kerana marah dengan tindakan Tuan Aliyes mengikat tali pertunangannya dengan DeAnna, dia jadi liar. Sejujurnya dia juga tidak menyalahkan kedua ibu bapanya kerana dia tahu mereka juga terpaksa sepertinya. Cuma dulu akalnya itu terlalu cetek, dia menyalahkan takdir, dan dari situ dia mula memberontak. Menjadi liar dan nakal demi untuk melawan apa jua rasa tidak puas hati yang bertandang di hatinya kala itu.
            “Abang nak buat apa dengan Anna?” Soal DeAnna takut-takut.
            “Abang tak nak buat apa-apa, cuma nak Anna buat sesuatu untuk abang.” Sahut Ashraf serius.
            “Buat apa?” Soal DeAnna cuak.
            Ashraf hanya tersenyum sambil memandang tajam ke arah DeAnna.

“Celaka!” Lantang suara Tengku Zainal memecah kesunyian rumah kosong itu.
            Lelaki-lelaki yang setia menunggu arahannya juga turut terkejut. Orang suruhannya itu tersentak.
            “Macam mana boleh jadi macam ni?, kan aku dah suruh korang ikut budak bedebah tu!” Marah Tengku Zainal kepada dua orang lelaki yang berdiri dihadapannya sambil menundukkan kepala.
            “Sekarang korang tengok, dia dah gunakan anak aku untuk ugut aku balik!” Sambungnya.
            Saat menerima sekeping CD atas namanya sejam lepas, dia tahu Ashraf membalas permainannya dengan cara yang sama. Melihatkan sesusuk tubuh anaknya dalam CD itu, dia tahu Ashraf juga bijak mengatur rancangan. Dia sepatutnya tahu yang Ashraf tidak mungkin serius dengan persetujuannya untuk berkahwin dengan DeAnna. Ada helah disebalik persetujuan Ashraf itu.
            “habis tu sekarang macam mana bos?” Soal satu lelaki lain.
            “Pulangkan bini dia seperti yang dia minta dalam mesej tu!” Jawab Tengku Zainal sambil menjuih bibir pada skrin TV dihadapannya. Apa lagi yang boleh dia lakukan melainkan menurut sahaja kehendak Ashraf. Sejurus terpandangkan anak gadisnya yang berpakaian hampir sama dengan Hannah Irdina itu dikelilingi oleh lelaki-lelaki yang tidak berbaju itu, hatinya jadi kecut. Jika Hannah Irdina tidak dipulangkan pada masa dan tempat yang ditetapkan oleh Ashraf seperti dalam mesej bergambar itu, pasti anaknya pula yang akan menjadi mangsa rakus lelaki-lelaki itu. Bukanlah penampilan seksi anaknya itu yang menjadi kerisauannya kerana DeAnna sudah biasa berpakaian begitu. Yang paling dia runsingkan ialah lelaki-lelaki tegap tidak berbaju itu bergilir-gilir menodai anak kesayangannya. Tidak dapat dia membayangkan jika itu yang terjadi.
Saat itu baru dia tahu dia sudah tersalah memilih lawan. Ashraf yang dia kenal rupanya punyai karekter yang tersembunyi. Yang tidak pernah dia kenali!.

Hannah Irdina berlari laju menuju ke arah Ashraf. Sepantas itu juga beberapa orang lelaki bersenjata datang mengepung lelaki-lelaki yang membawa Hannah Irdina tadi.
Sejurus tiba dihadapan Ashraf, Hannah Irdina pantas memeluk erat tubuh Ashraf. Lega hatinya tatkala tubuhnya dan tubuh Ashraf bersatu. Selamat, itulah yang dia rasakan ketika itu. Segala kerisauannya berhari-hari itu berakhir juga. Dia dibebaskan tanpa diapa-apakan oleh tengku Zainal mahupun orang suruhan lelaki itu.
            “Dina takut...” Kata Hannah Irdina dalam sebak. Wajahnya disembam ke dada Ashraf. Air matanya terasa bergenang di tubir mata. Bersyukur dia kini selamat dalam pelukan Ashraf.
            “Dina dah selamat, jom abang bawa balik.” Kata Ashraf lembut sambil mengusap-usap belakang Hannah Irdina yang terdedah dengan gaun pendek itu.
            Hannah Irdina tidak dapat menampung rasa sedihnya, mengalir juga air matanya. Antara rasa takut dan rasa bersyukur, kedua-duanya bercantum menjadi satu.
            “Diaorang ada apa-apakan sayang?” Soal Ashraf lagi. Tubuh Hannah Irdina di dorong supaya mengikut langkahnya menuju ke kereta. Untung sahaja dia sudah menyediakan Back up plan. Lelaki-lelaki yang membawa Hannah Irdina tadi dilihatnya sudahpun diberkas oleh polis-polis yang menyamar dan berpakaian biasa. Selepas ini, tentu nasib Tengku Zainal dan Roziman pula yang akan menyusul.
            Hannah Irdina hanya menggeleng sebagai memberi jawapan kepada persoalan Ashraf. Pautan erat lengan Ashraf dibahunya membuatkan dia rasa terlalu selamat.
            “Lepas ni Roziman dan Tengku zainal takkan ganggu kita lagi, abang akan pastikan diaorang ditangkap.” Kata Ashraf dalam senyum manis. Dia turut lega Hannah Irdina selamat dan tidak diapa-apakan.
            Hannah Irdina hanya membalas kata-kata Ashraf dengan senyuman kerana dia rasakan tubuhnya terlalu letih untuk dia berbalas kata dengan suaminya itu.
            “Busuk la wife abang, mesti tak mandi beberapa hari ni.” Kata Ashraf dalam senyum mengusik.
            Hannah Irdina tidak berdaya mahu membalas usikan berbaur sindiran suaminya itu. Dia hanya mencubit lengan Ashraf sebagai tanda protes dan tidak setuju dengan kenyataan Ashraf itu. Terjerit kecil lelaki itu saat cubitan Hannah Irdina mendarat dua kali di tangannya.
            “Takpe, balik ni abang mandikan sayang.” Ucap Ashraf nakal.
            Sekali lagi Hannah Irdina mengetam lengan suaminya itu.
            “Dina takde, abang rindu sangat. Malam ni sayang kena balas budi abang selamatkan sayang. Lagipun abang tak tahan tengok sayang seksi macam ni.” Sambung Ashraf lagi.
            Kali ini Hannah Irdina tidak mencubit lengan Ashraf tapi dia menumbuk manja dada Ashraf.
            “Aaa...tak sabarla tu.” Usik Ashraf lagi.
            “Abangggg....” Marah Hannah Irdina. Malu dia disakat-sakat begitu.
            Ashraf kemudiannya tersenyum nipis sambil mendorong tubuh Hannah Irdina masuk ke dalam kereta. Rasa syukur dipanjat apabila Hannah Irdina kini telah kembali ke pangkuannya. Berada selamat bersamanya.
           
harap semua suka :)

8 comments:

  1. yuhuuu yes..Dina selamat.padan muka orang tua gayut tu.dia pikir dia sorang je boleh buat Ashraf pun boleh buat bende yang sama la.good job cik tulip.i love you la...hahaha

    ReplyDelete
  2. best ler citer ni.. tak rugi ai maraton bc citer ni... best sgt...

    -Ika Hatika-

    ReplyDelete
  3. Phew.... Lega rasanya Hannah Irdina dibebaskan dan kembali dgn Asyraf semula....

    Jahat tul Roziman dan Tg tu....

    Sambung lagi pls....

    ReplyDelete
  4. nasib baik dina x apa2...sian dia org..bagi ler dia org bahagia pulak lepas ni.. byknsgr halangan..huhuhu

    ReplyDelete
  5. Huh!*kesat peluh kat dahi* Lega hati saya lepas dah baca entry ni,, :)

    ReplyDelete
  6. Oh my!!!!!!!! Finally,,,,Ashraf sgt macho ok! Lol

    ReplyDelete
  7. Akhirnya, ada gak n3 baru. Ashraf n Dina, mmg Tengku Zainal tu bodoh. Sekarang tengok siapa yang perangkap siapa pula. Harap-2 lepas ini tak ada orang yg akan ganggu mereka berdua lagi.

    By the way Cik Tulip, bila novel bukan isteri sempurna nak kuar. Tak sabar-2 nak beli wat koleksi.

    ReplyDelete