Thursday 12 July 2012

Bidding Girl Part 3

Maaf n3 kali ini sedikit lewat kerana Cik Tulip kesibukan. Kepada yang tinggalkan komen, terima kasih banyak2. Tidak lupa juga kepada yg memberi semangat dan sokongan kpd Cik Tulip..terharu rasanya kerana ramai yg menyokong Cik Tulip :)..hopefully semua enjoy ngan n3 kali ini..


“Turun.” Suara Ashraf menyebabkan Hannah Irdina tersedar dari lamunan panjang. Pantas jam di dashboard kereta dikerling sekilas. Jam sudah menunjukkan waktu itu sudah menginjak ke lewat malam. Cukup lama dia mengelamun sehingga tidak memyedari sudah lebih tiga jam dia hilang dalam lamunannya sendiri.

            “Kita kat mana ni?” Soal Hannah Irdina sambil membuang pandang ke arah luar tingkap kereta.

            “Bangi.” Jawab Ashraf sepatah.

            “Bangi?!” Soal Hannah Irdina dengan mata terbuntang memandang Ashraf. Patutlah sudah tiga jam berlalu, rupa-rupanya dia sudah terlalu jauh dari kampung halamannya. Tiba-tiba dia teringat akan ibunya di rumah. Kalaulah ibunya itu tahu bahawa dia akan pulang malam itu, sudah pasti ibunya itu sudah terlalu risau kerana menantikan dirinya yang tidak muncul-muncul. Dan Nek Nab. Nek Nab juga pasti menyangkakan yang dia juga sudah selamat tiba di rumah.

            “Buat apa ke sini?” Soal Hannah Irdina lagi.

            “Jangan banyak tanya, turun.” Kata Ashraf tegas. Dia kemudiannya keluar dari kereta dan menuggu Hannah Irdina di luar.

            Hannah Irdina yang berat hati untuk turun terpaksa juga menggagahkan kakinya melangkah keluar dari kereta. Bimbang jika Ashraf lebih keras mengugutnya lagi. Teringatkan perlakuan lelaki itu di rumah Nek Nab, tidak mustahil Ashraf akan mengulangi perbuatan itu lagi. Tambahan pula mereka kini jauh dari semua orang yang mengenali diri mereka. Jika di rumah Nek Nab pun Ashraf sudah mula menunjukkan taringnya, inikan pula jauh dari semua orang.

            Hannah Irdina hanya membuntuti Ashraf dari belakang tatkala lelaki itu berjalan masuk ke perkarangan warung gear box Kampung Dusun. Apa pilihan yang dia ada ketika itu. Untuk lari dia tidak tahu ke mana hendak di tuju. Penyudahnya dia hanya menurut langkah Ashraf dengan hati yang penuh kebimbangan dan kegusaran.

            “Dah lama tunggu.” Soal Ahsraf sambil memandang seorang lelaki yang sedang duduk leka sambil bermain permainan Angry Bird di Ipadnya.

            Yo bro!, sampai jugak you kat sini.” Kata lelaki itu dalam nada teruja sampai dia sendiri terbangun dari kerusi dan menyambut Ashraf duduk.

            “Lama tak jumpa you, ingatkan dah sesat tak jumpa jalan.” Sambung lelaki itu lagi.

            “Dah janji nak jumpa you kat sini kan, mana boleh tak datang.” Jawab Ashraf dalam senyum sebaris. Dia mengambil tempat berhadapan dengan lelaki tadi.

            “Duduk lah, apa yang tercegat lagi.” Kata Ashraf kepada Hannah Irdina apabila dilihatnya Hannah Irdina masih terpaku berdiri.

            Teguran Ashraf itu menyebabkan Hannah Irdina turut ditenung oleh lelaki tadi.

            Mendengar sahaja teguran Ashraf itu, Hannah Irdina duduk lambat-lambat. Tidak selesa dirasakan ketika itu apabila mata lelaki dihadapan Ashraf seolah-olah menelanjangi dirinya saat itu.

            Perbualan mereka terhenti sebentar apabila seorang pelayan lelaki datang dan mengambil pesanan makanan.

            Girlfriend?” Soal lelaki itu apabila pandangannya beralih dari wajah Hannah Irdina kepada Ashraf sejurus pelayan tadi berlalu.

            “Mistress I.” Jawab Ashraf pendek. Selamba sahaja jawapannya.

            Sementara Hannah Irdina sudah pun membeliakkan biji matanya memandang tepat ke arah Ashraf yang hanya beriak tenang. Terperanjat. Kata-kata Ashraf itu memang berjaya menganggu gugat perasaannya ketika itu. Bila masa pula dia menjadi perempuan simpanan lelaki itu?. Namun untuk dia menafikan kata-kata Ashraf terasa bibirnya terkunci dari mengeluarkan bicara.

            Mistress?!” Soal lelaki itu dengan keningnya terjungkit tinggi. Sekali lagi dia pandang wajah Hannah Irdina.

            “Kali ni you pilih yang alim?” Soal lelaki itu sinis. Melihatkan pada perwatakan Hannah Irdina, dia tahu Ashraf sekadar berseloroh. Bukan dia tidak kenal dengan Ashraf, sahabatnya itu memang mudah dibaca. Tambahan lagi bila berseloroh begitu.

            Sekali lagi perbualan mereka terhenti apabila ada pelayan yang datang menghantar pesanan makanan.

            Don’t be fool with the way they dress..” Sambung Ashraf. Sekali lagi dia menjawab selamba.

            Mendengarkan sahaja kata-kata itu, Hannah Irdina panas hati. Bicara lelaki disebelahnya itu cukup menghinanya.

            “Bukan hari ni birthday you ke?” Soal Ashraf tanpa mempedulikan reaksi Hannah Irdina disebelahnya. Dia tahu Hannah Irdina pasti terganggu dengan kenyataannya sebentar tadi. Tapi itu bukanlah sesuatu yang merunsingkan dirinya.

            “Ingat lagi you.” Kata lelaki itu pendek. Dia mula menyuap makanan ke mulut apabila Ashraf terlebih dahulu melakukan perkara itu.

            “You kan best friend I, mestilah I ingat.” Sahut Ashraf sambil menyedut fresh orange dari gelas.

            Hannah Irdina hanya mendiamkan diri. Nasi yang ditelan terasa kasar dan berketul-ketul. Sepanjang hidupnya, tidak pernah lagi dia berasa begitu. Seleranya mati walaupun perutnya berkeroncong lapar!.

            “So, ada hadiah untuk I?” Soal lelaki itu lagi sekadar berseloroh.

            “ You can have her tonight.” Jawab Ashraf sambil meneruskan makan.

            Hannah Irdina yang ketika itu sedang menyedut air dari gelas terus tersedak. Terperanjat bukan kepalang apabila jawapan itu yang diberikan Ashraf kepada lelaki itu.

            Really?” Soal lelaki itu dalam nada teruja. Apa juga permainan yang dimainkan oleh Ashraf ketika itu, dia pasti perempuan dihadapannya itu tidak menjangka. Dan dia juga suka melihat wajah terperanjat Hannah Irdina. Lantaran itu, dia turut sama memainkan peranan. Pasti ada sesuatu yang berlaku diantara Ashraf dan gadis itu kerana dia terlalu kenal dengan Ashraf, kawan-kawan perempuannya tidak pernah menepati ciri-ciri yang ada pada perempuan dihadapannya sekarang.

            “kalau you nak, I bagi pinjam semalam.” Jawab Ashraf sambil menyenduk kuah sup gearbox ke dalam pinggan nasinya.

            “I memang nak, masalahnya mistress you ni nak tak?” lelaki itu berpura-pura bertanya.

            “Dia ada pilihan ke?” soal Ashraf sambil memandang tepat ke dalam anak mata Hannah Irdina yang sudah lama merenungnya dengan pandangan tajam. Dia tahu Hannah Irdina berang dengan kenyataannya itu.

            “ I beli dia dengan harga 30 ribu, rasanya dia pun tak banyak pilihan.” Sambung Ashraf sambil tersenyum ke arah sahabatnya itu.

            “Kecil tapak tangan,kapal titanic I tadahkan, kalau orang dah nak beri takkan I nak tolak pulak.” Sahut lelaki tadi dengan pandangan nakal yang dihantar kepada Hannah Irdina. Terasa seronok pula dia melihat wajah gadis dihadapannya itu yang sudah bertukar riak.

            Hannah Irdina meletakkan sudu dan garfu ditangannya. Dia sudah tidak mampu berpura-pura lagi. Tekaknya yang sudah hilang selera itu sudah tidak mampu untuk menelan makanan dan berpura-pura makan begitu hanya akan menghantar rasa sakit dihatinya. Apa perlu lagi untuk dia terus berpura-pura. Riak wajahnya juga sudah jelas kelihatan, sudah boleh dibaca oleh mata kedua-dua lelaki itu. Dia tidak mungkin lagi berupaya untuk menyembunyikan kegusaran yang bertamu dihatinya ketika itu. Yang mampu dia lakukan hanyalah berdoa semoga ada jalan keluar untuknya dari semua kemelut itu. Apa pun dia sanggup lakukan asalkan maruahnya terpelihara dari tangan-tangan rakus lelaki-lelaki dihadapannya itu..

            “I nak pergi tandas sekejap.” Kata Ashraf apabila dia selesai menyedut kering air minumannya.

            “Jangan lama sangat, takut mistress you ni lari plak.” Seloroh lelaki itu sambil memandang tepat ke wajah Hannah Irdina.

            “Kalau dia berani lari lagi, I akan pastikan dia melekat dengan I selama-lamanya.” Sahut Ashraf dalam senyum sinis.

            Sementara Hannah Irdina diam tidak berkutik. Kata-kata Ashraf itu tidak mampu dicerna sepenuhnya. Apa maksud lelaki itu bahawa jika dia cuba melarikan diri dan lelaki itu akan pastikan mereka ‘melekat’ selama-lamanya?. Adakah itu satu ugutan halus yang digunakan oleh Ashraf untuk memastikan dia tidak cuba melarikan diri seperti mana dia pernah melarikan diri dari lelaki itu tiga bulan yang lalu.

            Pemergian Ashraf hanya dihantar dengan hujung mata. Sesak dadanya memikirkan nasibnya malam itu, benarkah Ashraf akan benar-benar menyerahkan dirinya kepada lelaki dihadapannya itu. Memikirkan perkara itu dia jadi takut yang teramat sangat.

            “Dah berapa lama kenal Ashraf?” Soal lelaki itu sambil mengupas kulit sata dan menyuapkannya ke mulut.

            Hannah Irdina diam tidak menjawab. Terasa mulutnya terkunci dari menjawab persoalan lelaki itu. Hatinya lebih runsing memikirkan akan nasibnya malam itu.

            “Betul ke you ni mistress dia?” Soal lelaki itu lagi apabila soalan pertamanya dibiarkan sepi.

            Hannah Irdina masih mendiamkan diri. Anehnya nada suara lelaki itu tidak segalak dan senakal tadi. Seolah-olah soalan itu ikhlas dan telus ditujukan untuk mendapatkan jawapan sebenarnya dari mulutnya.

            “Ashraf tu memang ‘nakal’ sikit tapi dia tu ‘jinak juga.” Sambung lelaki itu. Dia tersenyum apabila Hannah Irdina kembali memandang wajahnya.

            “Saya bukan mistress dia.” Jawab Hannah Irdina setelah beberapa ketika mendiamkan diri. Melihatkan senyuman lelaki itu, dia tahu lelaki itu tidak seperti jangkaannya. Tetapi itu hanya tanggapan yang boleh dibuat berdasarkan pemerhatian awalnya. Siapa tahu jika lelaki dihadapannya itu juga sama seperti Ashraf.

            “Saya nak ke tandas sekejap.” Sambung Hannah Irdina. Melihatkan reaksi lelaki itu yang tersenyum dengan jawapan yang diberi tadi, dia dapat membuat tafsiran bahawa lelaki itu tidaklah ‘seliar’ Ashraf. Sekurang-kurangnya itulah yang dia lihat pada lelaki itu.

            Hannah Irdina bangun dan berlalu. Entah kenapa saat itu timbul perancangan baru dalam kepalanya. Dia mahu melarikan diri!.

            Setelah memastikan dia kini berada jauh dari tempat mereka makan tadi, Hannah Irdina melangkah laju menuju ke belakang restoren. Kakinya pantas berlari meninggalkan restoren itu. Jantungnya berdegup kencang seiring dengan lariannya. Sekali sekala dia memandang ke belakang. Bimbang diekori.

            Hampir lima minit berlari, tiba-tiba tubuhnya terlanggar sesuatu. Pantas Hannah Irdina berpaling memandang ke hadapan semula. Dalam suram-suram lampu jalan, dia tahu yang dia sudah terlanggar seseorang. Namun keadaan lampu jalan yang berada jauh dari tempat mereka berdiri menyebabkan dia tidak nampak wajah individu tersebut.

            “Nak lari ke mana?” Soal lelaki itu keras.

            Hampir pitam Hannah Irdina mendengar suara itu. Ashraf!. Bagaimana pula lelaki itu boleh berada di situ. Bukankah tadi lelaki itu memaklumkan yang dia akan ke tandas.

            “Sa..sa..saya..”Kata Hannah Irdina dalam gugup. Teringatkan ugutan lelaki itu semasa dalam restoren tadi menyebabkan lidahnya tiba-tiba kelu. Tubuhnya perlahan-lahan diundur menjauhi lelaki itu.

            Belum sempat Hannah Irdina melanjutkan kata-katanya, tangannya sudah dicengkam kuat. Tubuhnya ditarik kasar supaya melangkah mengikut langkah laju Ashraf. Tiba dikereta, lelaki itu menghidupkan alarm kereta dan membuka pintu. Tubuh Hannah Irdina didorong kasar supaya masuk ke dalam perut kereta.

            “Kalau kau lari lagi, I’ll make your life miserable. I’m going to give you a night to remember!” Ugut Ashraf tegas.

            Hannah Irdina kecut perut mendengarkan bicara keras Ashraf, penyudahnya dia hanya membatukan diri di dalam kereta. Saat lelaki itu menghilang semula ke dalam restoren, dia hanya terdiam di dalam kereta. Hatinya kecut, tubuhnya seolah-olah dipaku ke kerusi tempat duduk sementara mindanya seolah-olah berhenti berfungsi buat seketika. Hannah Irdina termenung jauh. Kosong.

            Saat Ashraf kembali masuk ke kereta, Hannah Irdina seolah-olah baru dikejutkan dari mimpi. Dia pantas berpaling menghadap Ashraf. Cuba berfikir apa yang akan berlaku seterusnya. Adakah Ashraf akan meneruskan perancangan untuk ‘meminjamkan’ dirinya kepada lelaki tadi, atau Ashraf akan menghantarnya pulang semula ke rumah, ataupun lelaki itu akan membawa dia pulang ke rumah lelaki itu. Memikirkan kebarangkalian yang terakhir itu menyebabkan hatinya kembali takut.

            “Kita nak ke mana?” Soal Hannah Irdina apabila Ashraf mula menekan pedal minyak meninggalkan restoren itu. ketika itu dia pasti, lelaki itu tidak jadi ‘meminjamkan’ dirinya kepada sahabatnya. Kini hanya tinggal dua kemungkinan sahaja, sama ada dia dihantar pulang semula ke rumah atau dibawa pulang ke rumah Ashraf seperti kali pertama lelaki itu membidanya dahulu!.

            “Balik rumah aku.” Kata lelaki itu dingin.

            Mendengarkan sahaja jawapan Ashraf, Hannah Irdina sudah tidak senang duduk. Bagaimana kalau kali ini lelaki itu berjaya dengan ‘misinya’ yang terbantut dahulu kerana dia melarikan diri.

            “Tolong hantar saya balik.” Kata Hannah Irdina separuh merayu.

            Entah kenapa mendengar sahaja permintaan Hannah Irdina, Ashraf bertindak memberhentikan kereta ditepi jalan secara tiba-tiba.

            “Langsai hutang 30 ribu tu aku hantar kau balik.” Kata Ashraf sinis.

            Sekali lagi Hannah Irdina terdiam mendengarkan jawapan Ashraf. Mana mungkin dia mampu untuk memulangkan wang 30 ribu itu dalam satu malam, malah jika difikirkan dengan logik akal, sampai bila-bila pun dia tidak akan mampu untuk memulangkan semula duit lelaki itu. Memikirkan akan hal itu membuatkan kepalanya sesak. Apabila teringatkan semula punca kejadian yang menimpanya itu, dia kembali teringatkan Roziman. Tiba-tiba hatinya jadi sakit memikirkan lelaki itu.

            “Macam mana saya nak jelaskan duit sebanyak tu, saya bukannya orang kaya.” Kata Hannah Irdina dalam kenduran suara. Entah kenapa saat itu dia merasakan semangatnya hilang.

            “Kau fikirkanlah sendiri, apa juga bayaran yang setimpal aku terima.” Sahut lelaki itu tanpa berpaling lalu kembali membawa kereta ke atas jalanraya.

            Hannah Irdina termenung panjang. Apa maksud lelaki itu dengan ‘bayaran setimpal’?. Adakah itu bermakna dia terpaksa membayar hutangnya itu dengan sesuatu yang lain?. Sesuatu yang membawa makna dia perlu menyerahkan tubuhnya!.

            Tidak mungkin!. Tidak mungkin dia akan membenarkan perkara itu berlaku. Dia sama sekali tidak akan melakukan perkara terkutuk seperti itu, biar apapun taruhannya, dia akan sedaya upaya mempertahankan maruah dirinya itu.



Hannah Irdina terkejut saat pintu biliknya diketuk kasar. Jantungnya berdetak laju, berdegup kencang. Semenjak tiba di rumah lelaki itu tadi, dia di suruh masuk ke bilik itu. Walaupun berat hati, namun diturutkan juga arahan lelaki itu. Bimbang jika dia melawan Ashraf akan terus bertindak gila. Cukuplah sekali pengalaman yang menakutkan di rumah Nek Nab dulu. Jika berada di dalam bilik, pasti lelaki itu tidak boleh melakukan perkara yang tidak sepatutnya. Sekurang-kurangnya itulah pertahanan yang dia ada pada waktu itu.

Memikirkan kebarangkalian Ashraf mengetuk pintu bilik itu untuk menuntut sesuatu bagi menjelaskan hutangnya, Hannah Irdina bertindak mematungkan diri di atas katil. Sedikit pun dia tidak berganjak dari katil itu. Apabila ketukan lelaki itu bertambah kuat, Hannah Irdina masih membatukan diri.

“Buka pintu ni.” Kata Ashraf tegas.

Hannah Irdina masih diam. Dia duduk memeluk lutut di atas katil. Kepalanya sudah membayangkan perkara yang bukan-bukan. Memikirkan Ashraf melakukan perkara tidak senonoh ke atas dirinya. Dia jadi takut!.

“Kau nak buka…atau aku gunakan kunci pendua?” Soal lelaki itu.

Mendengarkan kata-kata lelaki itu Hannah Irdina terlompat dari katil. Pantas kakinya melangkah menuju ke pintu. Tiba di situ terus sahaja tangannya cepat membuka pintu tanpa mindanya sempat menimbang tindakannya itu. Mengundang kemarahan lelaki itu pada saat itu bukanlah pilihan yang bijak, terutamanya apabila dia kini berada di rumah lelaki itu.

“Good girl.” Kata Ashraf sinis apabila wajah Hannah Irdina terpancul apabila pintu dibuka dari dalam.

Hannah Irdina dia tidak menjawab, dia hanya memberi laluan apabila lelaki itu itu melangkah masuk ke dalam bilik itu sementara dia masih terpaku berdiri di hadapan pintu bilik.

Hannah Irdina tersentak apabila Ashraf mula membuka butang baju kemejanya satu persatu.

“Tolong jangan apa-apakan saya.” Kata Hannah Irdina dalam getaran suara. Bimbang jika Ashraf bertindak mengasarinya. Teringat akan perlakuan lelaki itu di rumah Nek Nab. Bimbang lelaki itu melanjutkan apa yang pernah dilakukan dahulu terhadap dirinya.

Ashraf hanya tersenyum sebaris sambil memandang tepat ke wajah Hannah Irdina yang hanya membuang pandang ke lantai. Dia kemudiannya menapak perlahan-lahan menghampiri tempat Hannah Irdina sedag berdiri. Tiba-tiba dia meleret senyum nakal.

Hannah Irdina pantas mengangkat wajahnya memandang Ashraf apabila dia sedar yang lelaki itu sudah berjalan menghampirinya sambil membuka butang baju kemejanya.

“Tolong jangan apa-apakan saya.” Kata Hannah Irdina sekali lagi. Dia kemudiannya memejam rapatkan matanya apabila Ashraf semakin hampir. Jantungnya berdegup laju.

“Siapa kata aku nak apa-apakan kau, aku nak mandi, bilik air aku rosak.” Kata lelaki itu seraya berpusing dan berlalu ke bilik air. Dia tersenyum secara membelakangkan Hannah Irdina. Entah kenapa ketika itu dia rasa seronok melihat wajah Hannah Irdina yang ketakutan. Terasa seperti ada kepuasan apabila Hannah Irdina ketakutan begitu.

Hannah Irdina keluar dari bilik menuju ke ruang tamu sejurus Ashraf menghilang ke dalam bilik air. Dia tidak mahu berada di situ pada saat Ashraf sedang mandi. Lega sebentar amukan dalam hatinya.

Hannah Irdina membuang pandang ke arah ruang tamu yang luas. Tidak pula dia menyangka akan berada di rumah semi D itu kerana semasa dia terpaksa mengikut lelaki itu pulang dahulu, dia dibawa ke sebuah apartment dan kini dia dibawa pula ke situ. Rumah berkembar dua tingkat yang dia pasti memang milik Ashraf kerana ada beberapa bingkai gambar yang mempunyai gambar lelaki itu di dalamnya.

Renungan Hannah Irdina mati tiba-tiba apabila Ashraf entah dari mana munculnya telahpun berdiri dihadapannya dengan hanya bertuala separas lutut.

“Buatkan aku Nescafe panas.” Pinta Ashraf tanpa mempedulikan reaksi Hannah Irdina yang terkejut dengan penampilan selambanya di hadapan gadis itu.

Hannah Irdina yang pelik dengan permintaan lelaki itu terus sahaja mengangkat keningnya tinggi.

“Lepas ni aku hantar kau balik.” Kata Ashraf tiba-tiba seraya berlalu.

Hannah Irdina terpana, tidak percaya dengan kata-kata yang baru diluah oleh Ashraf itu. Benarkah lelaki itu baharu sahaja ‘membebaskannya’ dari rantaian perasaan yang cukup mengganggunya seawal tadi. Benarkah lelaki itu akan benar-benar menghantarnya pulang. Jika benar, maka itu bermakna, dia tidak perlu menjelaskan wang 30 ribu dalam bentuk lain. Atau sebenarnya lelaki itu hanya memperdayanya untuk memerangkapnya. Tetapi dia pasti, Ashraf tidak bermain dengan kata-katanya. Mata lelaki itu memang memancarkan keihlasan saat kata-kata itu diluah sebentar tadi. Tiba-tiba Hannah Irdina teringatkan kata-kata sahabat Ashraf tadi.

“Ashraf tu memang ‘nakal’ sikit tapi dia tu ‘jinak juga.”

Saat itu Hannah Irdina pasti, kata-kata lelaki tadi mungkin benar.

“Pasal 30 ribu tu kita bincang semula.” Kata lelaki itu sebelum menghilang ke biliknya semula.

Harap semua enjoy ngan n3 kali ni ;)








16 comments:

  1. Saspen. Xsbr utkku menanti part seterusnya.

    ReplyDelete
  2. hehehe... nakal tp jinak. aisehh..! tulip plesss suka sngat.. nak lagi O_o

    ReplyDelete
    Replies
    1. nnti cik tulip sambung lagi.thanks sbb suka ;)

      Delete
  3. ne cerpen k novel?? best.. xsbr tggu nexy n3

    ReplyDelete
  4. marathon dari part 1.. best2.. ^_^

    ReplyDelete
  5. cik tulip...buat novel la...confirm kite beli...best sgt...xsaba nk tgu next entry.. =)

    ReplyDelete
  6. mmg njoy...jgn lmbt n3 baru yek

    ReplyDelete
  7. Nak n3 lebih panjang lagi. tak puas la. . . .

    ReplyDelete
  8. mmg best! suspen la.... but saya suka crite yg unpredictable. Rasanya dah makin suka dgn watak ashraf. Hannah jgn mengalah ok, org mcm ashraf tu kena buat reverse psycology....

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Wahhhhh semakin best ni,,,nk lagiiiii,,,,,apa yg Ashraf tu nk buat eh?? Tertanya2,,,,

    ReplyDelete
  11. ashraf nie betol2 susah nk predict la...tp still suka dia..haha
    menarik nih citer nie..
    selamat berusaha cik tulip ! :D

    [hawa]

    ReplyDelete
  12. sungguh like!sukar utk ditebak!chaiyok2 akak tulip! ;)

    ReplyDelete
  13. kecut perut...ingtkan dak asraf nak buat apalah kat dak dina tuh..kesian kat dina tu...
    dak asraf, jgan lah garang sangat yer...

    ReplyDelete